Skip to main content
Algemeen

Accounts en (sub)projecten

By 3 januari 2018april 4th, 2018No Comments

Een account is een verzameling of database van informatie van of één eigenaar, zoals een vastgoedbeheerder, of een project. Een gebruiker kan toegang hebben tot meerdere accounts en kan tussen accounts en projecten navigeren via een van de projectmenu’s.

Binnen BIMlink worden data en documenten niet georganiseerd in een mappenstructuur zoals je die misschien gewend bent van Microsoft Windows. In plaats daarvan kan je een hoofdverdeling maken op bijvoorbeeld projectbasis of bouwfase. Gebruikers zijn volledig vrij in de manier waarop zij de ‘projecten’ inrichten.

Omdat het soms nodig kan zijn om een tweede niveau binnen een project aan te brengen is er de mogelijkheid om subprojecten aan te maken binnen een project. Bijvoorbeeld als een bouwlocatie uit meerdere gebouwen bestaat:

  • Locatie Beuk (hoofdproject)
    1. Hoofdgebouw Stam (subproject)
    2. Bijgebouw Tak (subproject)
    3. Garage Blad (subproject)

Een ander voorbeeld is als je alle vergunningen van een gebouw bij elkaar wil zetten:

  • Vergunningen (hoofdproject)
    1. Omgevingsvergunning (subproject)
    2. Gebruiksmelding (subproject)
    3. Watervergunning (subproject)

Wat handig is om de projecten binnen een account te organiseren hangt af van het type project en welke informatie er beschikbaar is of hoe die gedeeld moet worden. Per (sub)project kan namelijk worden ingesteld welke gebruikers er toegang toe hebben.

Extra hulp nodig?

Wij helpen u graag.

Leave a Reply